Sekcja "Inspiracje" na stronie internetowej sieci Komfort

Komfort SA

Zwiększenie wartości koszyka oraz poziomu Customer Engagement

21 lut 2018

Komfort zwiększa zaangażowanie klientów dzięki nowej sekcji z inspiracjami oraz silniejszemu powiązaniu jej z katalogiem. Dzięki temu odpowiada na potrzeby nowoczesnych konsumentów, którzy proces zakupowy rozpoczynają od poszukiwania inspiracji online.

Sklepy Komfort SA

Komfort jest największą polską siecią z materiałami do aranżacji podłóg i częścią grupy MSG (Michał Sołowow Group). Na rynku istnieje od 25 lat. Komfort realizuje sprzedaż poprzez sieć ponad 150 sklepów (własnych oraz franczyzowych) w całym kraju oraz za pośrednictwem sklepu on-line na www.komfort.pl. Marka intensywnie rozwija omnikanałowy e-commerce, oparty na technologii SAP Hybris Commerce.

Klient
Komfort SA

 

Zobacz online

"Wierzymy, że narzędzia internetowe mają coraz większe znaczenie w podejmowaniu decyzji w zakresie wystroju i wyposażenia wnętrz, dlatego mocno inwestujemy w ten kanał".

Wojciech Kiestrzyń

Dyrektor Operacyjny Sklepów Komfort

źródło: Retailnet.pl

Rola sekcji inspiracji w omnikanałowej ścieżce zakupowej klienta

Konsumenci coraz częściej zaczynają podróż zakupową online, gdzie realizują pierwsze fazy procesu zakupowego: research i poszukiwanie inspiracji. Dotyczy to w dużej mierze branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz: ponieważ mowa tu o zakupach dużych i drogich produktów, proces zakupowy trwa dłużej i wymaga namysłu. Klienci chcą we własny tempie zdobyć potrzebną wiedzę i przekonać się, czy dana wykładzina będzie pasować do klimatu ich wnętrza.

Dlatego Komfort postanowił odnowić sekcję inspiracji w swoim e-commerce: miała ona na celu przyciągać użytkowników, którzy szukają w internecie pomysłów na nową aranżację wnętrza i klientów, którzy znajdują się na początku ścieżki zakupowej.

Cel: zwiększyć Customer Engagement

Nowa sekcja “Inspiracje” miała na celu zwiększyć zaangażowanie klientów, którzy poszukują pomysłów i nie są jeszcze zdecydowani, by przez powiązanie fotografii inspiracyjnych z katalogiem skłonić ich do zakupu online bądź wizyty w salonie stacjonarnym, co przekłada się na wzrost sprzedaży.

Do mierzenia zaangażowania klientów (Customer Engagement) wykorzystano 2 podstawowe KPI:

  • Ilość odsłon
  • Średni czas spędzony na stronie

Zaangażowanie klienta miało się również przełożyć na zwiększenie sprzedaży - realizację tego celu mierzono za pomocą średniej wartości koszyka.

Nowa odsłona sekcji “Inspiracje”

Nowa strona “Inspiracje” eksponuje produkt w konkretnej aranżacji. Umożliwia również szybkie udostępnienie jej w social media (dzięki czemu użytkownik może zasięgnąć opinii znajomych i zapisać ją na Pintereście).

Strona pokazuje również produkty powiązane z tą inspiracją oraz inne, powiązane inspiracje. Dzięki temu ułatwia zarówno wyszukanie innej inspiracji, jak i przejście do katalogu, na kolejny etap ścieżki zakupowej. Również w katalogu, na stronie kategorii produktowych, znajdują się linki do odpowiednich inspiracji z danej kategorii: dzięki temu klient, który ogląda wykładziny czy podłogi drewniane, może od razu zobaczyć, jak prezentują się produkty w aranżacji i do jakich wnętrz pasują.

Nowa odsłona sekcji “Inspiracje” jest też responsywna i można ją wygodnie przeglądać na dowolnym urządzeniu.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Efekty

Nowa sekcja “Inspiracje” została wdrożona w lipcu 2016 roku.

Po wdrożeniu odnotowano:

  • Wzrost liczby odsłon o 249%
  • Wzrost średniego czasu spędzanego w sekcji o 205%.  

w stosunku do poprzedniej sekcji (dane za lipiec - sierpień 2016).

Sekcja “Inspiracje” realnie przekłada się też na zwiększenie sprzedaży. Użytkownicy, którzy odwiedzali tę sekcję, notują wyższy współczynnik konwersji oraz wyższą średnią wartość zamówienia. Średnia wartość koszyka dla użytkowników, którzy odwiedzili sekcję "Inspiracje" przed zakupem, jest większa o 11% od przeciętnej wartości zamówienia, podczas gdy w wypadku klientów, którzy rozpoczęli wizytę od "Inspiracji", średnia wartość zamówienia jest o 82% wyższa od przeciętnej (dane za maj - lipiec 2017).

Zakres współpracy z e-point

W procesie e-point był odpowiedzialny za:

  • UX design
  • Consulting w obszarze customer engagement design oraz marketingu digital i analityki
  • Development

Ponadto e-point kompleksowo wspiera Komfort w utrzymaniu i rozwoju platformy e-commerce, opartej na frameworku SAP Hybris Commerce.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies