Digital Experience Platform dla Inwestorów

Investors TFI S.A.

Projekt i wdrożenie nowego portalu dla Investors TFI S.A.

31 paź 2023

Investors TFI S.A. jest jedną z najstarszych niezależnych polskich firm zarządzających funduszami inwestycyjnymi. Do dyspozycji klientów oddaje ponad 20 funduszy otwartych, wśród których są zarówno produkty dla osób szukających krótkoterminowej lokaty kapitału, jak i fundusze pozwalające zbudować zdywersyfikowany długoterminowy portfel inwestycyjny.

Klient
Investors TFI S.A.

Zobacz online

Investors TFI w liczbach

Dane na 30.12.2022 r.
Źródło: https://investors.pl/

Potrzeba nowoczesnego i prostego w obsłudze narzędzia

Investors TFI doskonale wie, jak ważne dziś jest posiadanie nowoczesnego narzędzia, które prezentuje działalność firmy w przejrzysty sposób i pozwala na skuteczne prowadzenie kampanii informacyjnych.

"Oferujemy ponad 20 funduszy inwestycyjnych o różnych strategiach. Daje to duży wybór. Dlatego też zależało nam na tym, by nowa strona zdecydowanie mocniej skupiała się na prezentowaniu rozwiązań odpowiadających na konkretne potrzeby klientów. Ważne było też stworzenie rozbudowanej sekcji edukacyjnej dostarczającej wiedzę zarówno dla tych, którzy zaczynają inwestować w fundusze, jak i inwestorów bardziej zaawansowanych, chcących stworzyć własny portfel funduszy i w związku z tym poznać różnice między poszczególnymi produktami" - Grzegorz Dróżdż​Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Investors TFI S.A.

Spółka wybrała e-point, z uwagi na nasze doświadczenie w projektowaniu i budowy portali dla branży finansowej, w tym dla podmiotów oferujących fundusze inwestycyjne.

Prace nad nowym serwisem polegały na:

  • zmianie architektury informacyjnej i czytelnym przedstawieniu treści;
  • unowocześnieniu interfejsu graficznego;
  • dostosowaniu funkcjonalności do aktualnych trendów;
  • wdrożeniu narzędzia, które będzie łatwe w obsłudze dla pracowników;
  • opracowaniu portalu, który będzie przyjazny do przeglądania z użyciem urządzeń mobilnych.

Szereg wymogów prawnych i utrudnienia w codziennej pracy moderatorów strony

 Dostosowanie do regulacji prawnych

W przypadku firm z branż regulowanych kluczowe jest uwzględnienie narzuconych wymagań prawnych. Prezentowanie informacji o funduszach i działaniu towarzystwa musi być zgodne z tym co dyktują ustawy. Regulacje prawne podlegają częstym zmianom, co wiąże się między innymi z koniecznością dostosowywania zakresu prezentowanych informacji.

Z tego też względu strona www musi zapewniać maksymalną elastyczność sposobu i zakresu prezentowanych treści.

 Szybka reakcja na dynamiczne wydarzenia dyktowane przez rynek

W każdy dzień roboczy Agent Transferowy wysyła do funduszy informacje o notowaniach. Wyceny są wczytywane na portal automatycznie. W sytuacjach awaryjnych, redaktor potrzebuje mieć pod ręką sprawne narzędzie, aby na nie reagować. Intuicyjne narzędzie jest w tym przypadku niezbędne.

 Jedno centrum dowodzenia dla bogatego portfolio produktowego

Fundusze inwestycyjne oferują szereg różnych produktów, dlatego nie lada wyzwaniem jest umieszczenie wszystkich w jednym centrum dowodzenia. Dla przykładu wcześniej strony PPK Investors TFI miały inny layout, z uwagi na małą elastyczność poprzedniego CMS’a. Wpływało to negatywnie na doświadczenia klienta oraz pracę redaktorów Investors TFI, którzy nie mogli tworzyć wiele wizualnie spójnych stron.

Jaką strategię zastosowaliśmy?

Projekt był prowadzony przez interdyscyplinarne zespoły:

  • projekt i koncepcja - Senior UX Designer i zespół grafików;
  • realizacja - Frondend i Backend Developerzy oraz testerzy;
  • hosting;
  • zarządzanie projektem - Project Manager, Lead Developer, Architekt Systemów.

Pracowaliśmy w modelu fixed-price. Realizację zamknęliśmy
w 5 etapach:

 Etap O  Uruchomienie e-point CMS

 Etap 1  Projektowanie UX/UI

  Etap 1.1 – UX Foundation
  Etap 1.2 – Soul Design
  Etap 1.3 – Body Design

 Etap 2  Analiza przedwdrożeniowa

 Etap 3  Customizacja e-point CMS

  Etap 3.1 – dostosowanie e-point CMS
  Etap 3.2 – stworzenie dedykowanych modułów i komponentów

 Etap 4  Testy

 Etap 5  Dokumentacja i szkolenie z obsługi e-point CMS

Wybór narzędzia

Nowy portal został zbudowany na e-point CMS - naszym autorskim rozwiązaniu. To system klasy Enterprise, sprawdzony przez 20 lat pracy między innymi z branżą finansową. Daje kontrolę nad contentem i działaniami redaktorów oraz pozwala na samodzielne zarządzanie portalem po uruchomieniu produkcyjnym.

"W ramach każdego wdrożenia dopasowujemy produkt idealnie do potrzeb klienta. To właśnie dzięki dobrej znajomości technologii oraz klientocentrycznemu podejściu od lat ufają nam tacy klienci jak ING, Idea Getin Leasing, PZU, Adamed czy Leifheit".

Piotr Różycki

Key Account Manager

e-point

Biorąc pod uwagę różne potrzeby klientów, tak jak w przypadku tego projektu, realizujemy także tzw. wdrożenia BOXowe. Polegające na udostępnieniu części funkcjonalności narzędzia. Jest to bardzo ważne kiedy klient ma ograniczony budżet. Nie musi rezygnować z wysokiej jakości rozwiązania, a skorzystać z “paczki” funkcjonalności, która odpowiada potrzebom organizacji. Dodatkowo, na potrzeby każdego projektu jesteśmy w stanie sprawnie dodawać nowe, szyte na miarę moduły i komponenty.

Szybkie i sprawne edukowanie tam, gdzie inwestorzy tego potrzebują

Postawiliśmy na czytelną, nowoczesną prezentację funduszy i produktów inwestycyjnych, dopasowaną do potrzeb użytkownika. Z roku na rok korzystamy coraz więcej z urządzeń mobilnych, a więc i tu wersja mobile była nie mniej ważna niż desktop.

Druga rzecz to kwestia modułu edukacyjnego, który dostarcza wiedzę inwestorom. Investors TFI jest firmą odpowiedzialną, która dokłada wszelkich starań aby dostarczyć niezbędne informacje do podejmowania świadomych decyzji.

Dlatego, projektując architekturę informacji położyliśmy nacisk na:

  • identyfikowanie potrzeb inwestorów,
  • sprzedaż produktów dopasowanych do tych potrzeb - wspólnie z Investors wydzieliliśmy w nawigacji osobno: fundusze, produkty umożliwiające inwestowanie z myślą o oszczędzaniu lub odkładaniu na emeryturę, rozwiązania dla firm takie jak PPK, PPE itp.,
  • szybkie i sprawne edukowanie tam, gdzie inwestorzy tego potrzebują.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Trzy kliknięcia do celu

Stworzyliśmy także osobne ścieżki dla kilku typów użytkowników, tak aby portal intuicyjnie prowadził ich do informacji, których poszukują. Na stronie głównej wyodrębniliśmy 3 osobne punkty wejścia dla tych, którzy:

  • są już świadomi i wiedzą, że chcą inwestować w fundusze, 
  • odwiedzili portal z myślą o przyszłej emeryturze i oszczędnościach podatkowych, 
  • dopiero chcą wejść w świat inwestycji.

Źródło: https://investors.pl/

Zaprojektowaliśmy intuicyjny system nawigacji z rozwijalnymi menu, które umożliwia szybkie dotarcie do konkretnych stron produktów czy funduszy z oferty. Za pomocą maksymalnie 3 kliknięć, bez zbędnych przeładowań strony, można dotrzeć do szczegółów produktu lub funduszu.

Oprócz architektury informacji, nasz zespół zaprojektował koncepcję i interfejs graficzny dla wszystkich komponentów, z których zbudowane są strony portalu.

Przeanalizujemy Twoje potrzeby i zaproponujemy najlepsze rozwiązania.

Napisz do nas.
 

Podobne case studies