SAP

2017 rokiem dominacji SAP Hybris Commerce

Dwa niezależne ośrodki badawcze, Forrester oraz Frost & Sullivan, ogłosiły SAP Hybris Commerce najlepszym oprogramowaniem dla e-commerce na świecie. Zarówno Forrester, jak i Frost & Sullivan doceniły innowacyjne podejście SAP Hybris w kwestii sprzedaży wielokanałowej, dopasowanie do potrzeb klientów oraz możliwość szybkiej transformacji biznesu w model cyfrowy.

Forrester – SAP liderem B2B oraz B2C

Oprogramowanie SAP Hybris zostało wyróżnione w cenionych przez rynek raportach The Forrester Wave: B2B Commerce Suites oraz Forrester Wave: B2C Commerce Suites. Oba przygotowane przez Forrestera raporty wskazują, że SAP Hybris jest najlepszym rozwiązaniem dostępnym na rynku, gdyż może być dostosowany do potrzeb firm z różnych segmentów, i dowolnej wielkości. Raport odnotował także, że SAP Hybris oferuje w pełni zintegrowaną platformę do marketingu oraz zarządzania relacjami i doświadczeniem zakupowym klientów.

"Wyróżnienia wskazują, że przyjęta przez SAP polityka integracji dostępnych rozwiązań i oferowania klientom zintegrowanej, jednolitej paczki z paliwem rakietowym dla biznesu to dobra odpowiedź na wyzwania, jakie niesie przyszłość handlu. Jest to wyraźny sygnał od czołowych obserwatorów rynku, że metoda budowania własnych rozwiązań poprzez sklejanie dostępnych klocków przy użyciu API i integratorów to rozwiązanie tylko na krótką metę." - mówi Marek Sodolski, wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, e-point SA.

"Liderzy swoich branż potrzebują takiego rozwiązania jak SAP Hybris, lidera innowacji i customer experience w szczególnie konkurencyjnym segmencie rynku nowych technologii".

Marek Sodolski

wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu

e-point SA

Linkedin logo

Frost & Sullivan – SAP dystansuje konkurencję

Przyznawana przez ośrodek badawczy Frost & Sullivan research centre nagroda The eCommerce Company of the Year trafia do firm, które są w stanie dostarczyć prawdziwie innowacyjne rozwiązania w sposób, który realnie wpływa na biznes i zmienia doświadczenie zakupowe konsumentów.

Zarówno w segmencie B2B jak i B2C klienci szukają informacji o produktach w wielu różnych kanałach, przy użyciu rozmaitych urządzeń – komentuje Brian Walker, Chief Strategy Officer z firmy SAP Hybris – Wyrazy uznania ze strony firmy Frost & Sullivan to wyraźny znak, że udaje nam się osiągnąć cel, jakim jest wynoszenie doświadczeń zakupowych użytkowników na wyższy poziom.

Nagroda od Frost & Sullivan została przyznana na podstawie wypadkowej dwóch wskaźników – innowacyjności oraz wpływu na konsumenta. Pierwszy wskaźnik brał pod uwagę czynniki takie jak uwzględnianie wcześniej niezaadresowanych potrzeb, design oraz najlepsze praktyki dotyczące wdrożeń. Drugi wskaźnik składał się między innymi z doświadczenia zakupowego, jakości obsługi klienta oraz stosunku ceny do zapewnianych wrażeń.

W obu tych kategoriach rozwiązanie SAP Hybris otrzymało po 9 punktów, o 2 punkty więcej niż konkurencyjna platforma, która zajęła drugie miejsce.

Największe wrażenie zrobiły na nas ostatnie poprawki oraz nowe funkcje, jakie pojawiły się w rozwiązaniu SAP Hybris Commerce – wskazuje Martin Hof ter Heide. - To unikatowe w skali rynku rozwiązanie, które pozwala w ramach jednego ekosystemu zawrzeć takie części składowe biznesu jak marketing, sprzedaż i rozliczenia finansowe.

Marzec innowacyjności

Wyróżnienia od dwóch firm badawczych zbiegły się z 20-leciem istnienia SAP Hybris na rynku. Rozwiązanie od początku pozycjonowało się jako lider innowacyjności.

W marcu SAP powołał fundusz inwestycyjny SAP.iO, którego celem jest pozyskiwanie startupów o interesujących, rozwojowych technologiach, które mogą uzupełnić ekosystem SAP.

Z myślą o wspieranych firmach powołano między innymi Kuźnię SAP.io w Berlinie, dedykowaną przestrzeń biurową i coworkingową oraz akcelerator dla młodych przedsiębiorców. Pierwszym startupem, który uzyskał finansowanie od funduszu SAP.iO był Paradata, który oferuje narzędzia wykorzystujące machine learning do analizy big data.

Również w marcu tego roku firmy SAP i Google ogłosiły strategiczne partnerstwo. Celem współpracy jest zachęcanie przedsiębiorstw na świecie do cyfrowej transformacji, przede wszystkim poprzez przejście z fizycznej infrastruktury do chmur obliczeniowych. Aby dać dobry przykład, SAP udostępni swoje flagowe produkty w ramach chmury publicznej Google Cloud Platform.

Docelowo platforma SAP Cloud Platform ma być dostępna w ramach GCP jako usługa w modelu Platform as a Service.

"Agresywna innowacyjność i śmiałe stawianie czoła wyzwaniom przyszłości to już od lat skuteczna strategia biznesowa przyjęta przez SAP. Wyróżnienia przyznawane przez światowych liderów tylko potwierdzają, że to słuszny kierunek – podsumowuje." - podsumowuje Marek Sodolski.