Customer Journey w branży meblarskiej
[raport] Customer Journey w branży meblarskiej w Polsce: stan rynku, najlepsze praktyki, rekomendacje
17 paź 2017 / 1min
Firma e-point przeprowadziła autorskie badania branży meblarskiej z perspektywy jej klienta końcowego. Celem było zastosowanie nowoczesnych, klientocentrycznych narzędzi (Customer Journey) do analizy zachowań konsumentów oraz przedstawienia trendów.
Raport objęty jest patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.
Raport zawiera:
- opis aktualnej ścieżki zakupowej klienta branży meblarskiej oraz tego, jak zmieni się w ona w przeciągu najbliższych 3 lat
- mapę aktorów w branży, ilustrującą wszystkie podmioty zaangażowane w proces
- analizy, benchmarki i rekomendacje, oparte na analizie ponad 70 sklepów meblarskich oraz punktów dystrybucji płyt drewnopochodnych
- komentarze ekspertów
Nasze badania dowodzą, że konsumenci stają się coraz bardziej samodzielni: na własną rękę poszukują inspiracji oraz optymalnych rozwiązań do swojego mieszkania i cenią dostarczane przez marki narzędzia digital.
Należy też zwrócić uwagę na rolę stolarzy, architektów i projektantów. Wygrywające zachodnie modele biznesowe działają na zasadzie B2B2C i wykorzystują strategiczne partnerstwa między producentami i usługodawcami dla ułatwienia klientom końcowym całego procesu wymiany mebli: od dostarczenia inspiracji po montaż.
To publikacja adresowana nie tylko do branży meblarskiej, ale i do wszystkich, którzy chcą przekonać się, jak wygląda analiza Customer Journey i w jaki sposób wykorzystać to narzędzie w praktyce.
Raport jest pierwszym i jedynym na rynku wglądem w podróż zakupową klientów. Dzięki przeprowadzonym wywiadom możliwe stało się dokładne zbadanie każdego etapu Customer Journey oraz poznanie motywacji klientów dotyczących kupowanego sprzętu do domu.
Dzięki tej wiedzy możliwe jest budowanie wielokanałowych rozwiązań sprzedażowych, które dopasują się do potrzeb i wymagań grupy docelowej na wszystkich etapach.