Umów konsultację z ekspertem e-point i opowiedz o potrzebach Twojej instytucji.
W świecie B2B zdarzają się współprace, które determinują rozwój marek na długie lata. Przykładem ilustrującym wzajemny, wieloletni rozwój firm jest współpraca ING z e-point. Zobacz w jaki sposób, dzięki naszemu autorskiemu systemowi e-point CMS, stworzyliśmy dla tego popularnego banku cyfrowe fundamenty pod komunikację online i offline z klientami.
Początki współpracy obu marek sięgają lat dziewięćdziesiątych. Wtedy to e-point stworzył pierwszą wersję portalu internetowego dla ING. Imponujący odzew ze strony użytkowników sprawił, że e-point i ING zdecydowały się pogłębiać współpracę w kolejnych latach.
Najlepszym potwierdzeniem wartości płynącej ze współpracy firm jest wyróżnienie przyznane w 2017 roku w konkursie e-Commerce Polska Awards w kategorii Najbardziej Cyfrowy Bank. Warto zaznaczyć, że — wraz z rozwojem technologii i w odpowiedzi na rynkowe trendy — e-point rozwijał nowe kanały komunikacji elektronicznej dla banku: poczynając od strony internetowej, przez cały system do bankowości elektronicznej, a kończąc na aplikacji mobilnej. |
Doświadczenie, jakie firma e-point zdobyła w branży sektora bankowego przełożyło się na pozycję software house’u numer 1 dla instytucji bankowych. Dziś nasze rozwiązania technologiczne stanowią fundament działalności online również dla takich banków jak Santander czy BNP Paribas Bank Polska.
Wnioski płynące z audytów przeprowadzanych przez bank jasno sugerowały, że na drodze do skutecznej komunikacji stoją trzy zasadnicze przeszkody.
Brak spójnych doświadczeń użytkownika we wszystkim kanałach komunikacji cyfrowej banku.
Było oczywiste, że bank musi znaleźć narzędzie, które oprócz oferowanych funkcjonalności będzie także zapewniać najwyższe standardy cyberbezpieczeństwa.
CMS rozwijany przez e-point okazał się tym rozwiązaniem, które spełniało wszystkie wymogi — zarówno te dotyczące technologii, jak i bezpieczeństwa.
Rozwój internetu i obecność banku w wielu kanałach komunikacji sprawiły, że firma musiała dostosować działania z obszaru zarządzania treścią do tej wielokanałowej rzeczywistości. Istotne było, aby ten sam zespół odpowiadał za proces publikacji, niezależnie od tego, gdzie ta treść później trafi. Takie podejście miało zagwarantować najwyższy poziom spójności publikacji.
System e-point CMS stał się centralnym punktem do publikacji treści we wszystkich kanałach. To z kolei przełożyło się na uspójnienie komunikacji. Klient banku, niezależnie od tego, czy korzysta z aplikacji mobilnej, czy ze strony www, otrzymuje jednolite doświadczenia użytkownika.
Dzięki systemowi e-point CMS pracownicy banku mogą projektować (bez konieczności kodowania) wygląd stron na urządzeniach o różnych rozdzielczościach — od malutkich smartfonów po wielkie, panoramiczne telewizory.
W tym obszarze, ważne było stworzenie warunków, w których pracownik marketingu jest w stanie samodzielnie opublikować treść tekstową wzbogaconą grafikami na przejrzystym szablonie strony internetowej. Dzięki zastosowaniu rozwiązania typu no-code, działy marketingu znacznie skróciły czas potrzebny na wdrożenie nowych zmian na stronie i w aplikacji mobilnej.
Portal ING został zbudowany w myśl koncepcji Content Driven Design, która przyspieszyła znacząco pracę nad rozwojem podstron — powtarzające się elementy w różnych kanałach komunikacji zostały zapisane w postaci szablonów, które można było następnie wykorzystać ponownie. To dodatkowo zmniejszyło czas potrzebny do edycji i publikacji nowych stron.
Ważnym kryterium, jakie musi spełniać narzędzie do zarządzania treścią w instytucjach finansowych, jest dostępność dla osób dotkniętych wykluczeniem cyfrowym — mowa tu o osobach z niepełnosprawnościami. Wiedząc, że klientami banku mogą być osoby z każdego typu niepełnosprawnościami, zagwarantowaliśmy, że e-point CMS w pełni odpowiada na te wyzwania — w końcu oprogramowanie jest projektowanie z uwzględnieniem każdej grupy osób wymienionych w wytycznych WCAG 2.1.
e-point CMS dla banków posiada rozbudowany moduł analityczny, który dostarcza danych na temat skuteczności komunikacji marketingowej. Narzędzie prezentuje parametry związane ze skutecznością poszczególnych komunikatów — dzięki temu działy promocji i marketingu mogą wyciągać cenne wnioski przydatne podczas planowania komunikacji z użytkownikami.
Warto przyjrzeć się konkretnym obszarom, w których zaobserwowaliśmy poprawę działalności.
Nowy layout podstron w serwisie banku sprawił, że użytkownicy zaczęli spędzać więcej czasu na poszczególnych stronach lądowania. Zauważyliśmy, że obecność takich elementów jak rozwijane sekcje akordeon, czy też interaktywne kalkulatory przekładają się na dłuższy czas spędzony na stronie.
Przykładem większego zaangażowania są interakcje użytkowników z podstroną dotyczącą pożyczki gotówkowej — średni czas spędzony na tej stronie docelowej wzrósł z 3 minut i 38 sekund do 4 minut i 2 sekund.
Nowy system CMS sprawił, że tworzenie nowych podstron w ramach serwisu ING zajmuje kilka godzin, a nie — jak było wcześniej — kilka miesięcy. Praca nad stroną nie wymaga też angażowania zewnętrznych agencji, a odbywa się wewnątrz zespołu.
Trzeba też zauważyć, że e-point CMS sprawił, że strona zaczęła szybciej się wczytywać. Poprawa ta jest widoczna w narzędziu Google Lighthouse.
System e-point CMS jest narzędziem, które powstało na bazie 20 lat doświadczeń w projektowaniu interfejsów portali i aplikacji. To właśnie ta wiedza, w połączeniu ze stabilnym zapleczem technologicznym sprawiły, że bankowość cyfrowa i akwizycja klientów wspierana przez nasz system zarządzania treścią jest atutem ING Banku Śląskiego.