Polski software house pomaga Amerykanom wybrać ubezpieczenia medyczne
System amerykańskich ubezpieczeń zdrowotnych bardzo różni się od rozwiązań europejskich. Jest kosztowny, bardzo złożony i wymaga od pacjentów podejmowania trudnych decyzji, które nie zawsze okazują się trafne. Z pomocą starszym Amerykanom przychodzi rewolucyjny system onlinowej sprzedaży planów medycznych (medicare plans) - Hella+Health (hellahealth.com). To rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez e-point SA, software house z Polski.
Drogie ubezpieczenia, trudne decyzje
Amerykański system zdrowotny gwarantuje seniorom w wieku 65+ możliwość skorzystania z planów, które zapewniają im na emeryturze opiekę medyczną, szpitalną i tym podobną (tzw. plany medicare). Seniorzy mają do wyboru plany oferowane przez państwo lub przez firmy prywatne (tu pojawia się ich pierwszy dylemat). Gdy decydują się na opcję z ofertami dostawców prywatnych (otrzymując przy tym dodatkowe benefity), muszą zgromadzić całą masę danych: informacje o swoich chorobach, aktualnym stanie zdrowia, zażywanych lekach, ulubionych lekarzach, stylu życia, wykorzystywanych aptekach.
Wyposażeni w taki zestaw informacji przeprowadzają cykl rozmów (zwykle telefonicznych) z brokerami. Po kilku zwykle długich rozmowach z konsultantami, jest im proponowany “najlepszy” plan (pytanie ile w tym obiektywności, a ile spojrzenia przez pryzmat potencjalnej wysokiej prowizji dla brokera). Otrzymując kilkadziesiąt kartek z tabelkami starają się podjąć decyzję, na które rozwiązanie się zdecydować (tu pojawia się drugi dylemat stanowiący trudny orzech do zgryzienia). Po finalnym wyborze konsultanci brokerów pomagają im nabyć plan i prowadzą telefonicznie przez umowę, podczas wypełniania której zwykle pojawia się masa pomyłek.
Jak zrobić to prościej?
Hella+Health pyta o potrzeby i tworzy jasne rekomendacje
System Hella+Health upraszcza cały proces i pozwala go przeprowadzić w 100% online. Umożliwia amerykańskim seniorom samodzielne i w pełni obiektywne dopasowanie oferty planów medicare do ich potrzeb. Seniorzy mogą szybko i sprawnie (w quizowej formie) odpowiedzieć na stronie WWW na te same pytania, które zadawał konsultant brokera. Dzięki integracji Hella+Health z amerykańskim systemem medicare.gov seniorzy mogą automatycznie pobrać swoją historię medyczną - leki oraz lekarzy, dzięki czemu nie muszą gromadzić tych danych. Wszystkie informacje mogą podać jednorazowo lub udzielać odpowiedzi sukcesywnie w dogodnym dla siebie czasie.
Po zasileniu Hella+Health odpowiedziami zaawansowany algorytm proponuje seniorom dopasowane do ich potrzeb plany medyczne różnych dostawców oraz przedstawia rekomendację ze wskazaniem na co powinni zwracać uwagę. Proponowane plany mogą oni filtrować wg swoich własnych kryteriów, porównać i analizować poszczególne składowe w porównywarce. Jeśli zdecydują się na konkretny plan mogą go za pośrednictwem Hella+Health również zamówić go online.
Hella+Health zapewnia ponadto szereg narzędzi oraz contentu, które pozwalają seniorom na samoedukację w zakresie opieki medicare w Stanach Zjednoczonych.