Platforma dla Wykonawców Stoen Operator
Stoen Operator
Digitalizacja procesów przygotowania formalnej strony inwestycji
Stoen Operator dostarcza energię do ponad miliona klientów w Warszawie i okolicach. Firma nieustannie dba o to, by zapewnić mieszkańcom Warszawy energię. Służby techniczne stale monitorują stan sieci elektroenergetycznej. Wykonują również niezbędne prace eksploatacyjne oraz czuwają całodobowo nad bezpieczeństwem energetycznym miasta.
Digitalizacja procesów B2B i B2C
Portal dla wykonawców to trzecia platforma, którą realizujemy dla Stoen Operator. Dotychczas marka zoptymalizowała swoją komunikację, uruchamiając i rozwijając:
- portal przyłączeniowy dla klientów indywidualnych,
- portal dla Projektantów, czyli biznesowych partnerów firmy, projektujących sieci elektroenergetyczne.
"Spektrum działania sieci elektroenergetycznych jest bardzo szerokie. Obsługujemy nie tylko klientów, codziennie wykonujemy dziesiątki zleceń z naszymi dostawcami i wykonawcami. Digitalizacja procesów znacznie zoptymalizowała i usprawniła naszą pracę oraz zredukowała ryzyko błędu ludzkiego. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie kolejnego self-service’u, tym razem dla wykonawców, którzy odpowiadają za realizację przyłączeń".
Od komunikacji mailowej, po w pełni mobilną platformę do wymiany informacji
Współpraca z wykonawcami, dotychczas odbywała się głównie za pomocą maili. Operator potrzebował nowoczesnego narzędzia, które zoptymalizuje tę komunikację i wszystkie związane z nią działania. Usprawnienie procesu przygotowania formalnej strony inwestycji, poprzez zebranie w jedno miejsce całej komunikacji i wymiany dokumentów pomiędzy wykonawcą (który odpowiada za realizację zgłoszenia) i Stoen Operator, było głównym celem przyświecającym stworzenie portalu.
Realizacja projektu
Praca nad projektem obejmowała 4 etapy:
Analiza przedwdrożeniowa,
Projektowanie UX/UI,
Development nowych funkcjonalności-integracja z wewnętrznym systemem Stoen,
Testy i uruchomienie.
Pracowaliśmy przez 5 miesięcy w podejściu zwinnym (agile), realizację zamknęliśmy w 6 sprintach. Kolejne były poświęcone na rozwój portalu. Do projektu zaangażowaliśmy zespół w składzie: Project Manager, Systems Architekt, Quality Assurance Expert, Frontend i Beckend Developer, UX Designer i Art Director.
"Customizacja systemów to gwarancja efektywności wdrażanych przez nas rozwiązań. Dzięki temu, że dla każdego projektu przeprowadzamy biznesową analizę przedwdrożeniową wiemy dokładnie, jakie narzędzia zaoferować, aby odpowiedzieć na realne potrzeby i problemy".
System wspomagający proces realizacji projektu inwestycyjnego
Portal, w przejrzysty sposób wizualizuje postęp w przygotowaniu i zbieraniu dokumentacji oraz stopień zaawansowania wykonania poszczególnych kroków milowych, będąc jednocześnie punktem wymiany informacji pomiędzy Wykonawcą i Stoen Operator, a także głównym repozytorium dokumentów.
Po zalogowaniu wyświetlany jest interfejs portalu oraz lista zamówień przypisanych do zalogowanego wykonawcy. Interfejs portalu składa się z menu głównego i górnego. “Baza wiedzy” otwiera w nowej karcie portal informacyjny Stoen Operator, zawierający wszelkiego rodzaju wzory dokumentów - regulacje prawne, regulaminy i inne materiały.
W górnej części listy zamówień znajdują się narzędzia ułatwiające ich wyszukiwanie i sortowanie. Portal umożliwia także przeglądanie historycznych zleceń. Po wejściu w szczegóły realizowanego zamówienia możliwe jest bieżące raportowanie prac.
Przy każdym zamówieniu użytkownik może między innymi zgłaszać problemy, czy załączać dokumenty i fotografie z terenu w czasie rzeczywistym.
Zakładka “Historia zamówień” zawiera listę zamówień zamkniętych. Funkcjonalnie, wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie zamówień zamkniętych działa tak samo, jak w przypadku „Otwartych zamówień”. W tej zakładce nie ma jednak możliwości dodawania nowych wpisów, dodawania i usuwania plików z jednym wyjątkiem - możliwości dodawania notatek służbowych.
Uruchomienie przez Stoen Operator trzeciego self-service’u jest dowodem na to, że podążanie za technologią przynosi doskonałe rezultaty biznesowe. Dzieje się tak z uwagi na zwiększenie efektywności i wydajności oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, związanych z bieżącą komunikacją.
Przeanalizujemy Twoje potrzeby i zaproponujemy najlepsze rozwiązania dostosowane do specyfiki Twojego biznesu.
Napisz do nas.