Audyt Mobile
Audyt mobilnego User Experience (UX) i szybkości pozwoli Ci lepiej zrozumieć jak działa Twój serwis lub aplikacja na urządzeniach mobilnych.
Przeprowadzanie audytu daje szansę na wykrycie błędów i poznanie perspektywy użytkownika - co lubi i działa sprawnie w Twoim serwisie, a co go odrzuca i należy to koniecznie zmienić. Zamawiając usługę audytu, otrzymasz szereg profesjonalnych rekomendacji od ekspertów, które mogą stać się realnymi usprawnieniami pod względem intuicyjności, szybkości i ogólnej przyjazności działania.
Ekspertyza zatwierdzona przez Google i klientów
W ramach wspólnego projektu Retail Growth z Google Polska, e-point wykonał głębokie audyty UX oraz mobilnej szybkości dla 75 polskich sklepów internetowych małej i średniej wielkości, z kategorii zdrowie & uroda, meble, art. spożywcze, elektronika, książki, moda.
Efektem przeprowadzonych audytów jest ponad 1110 rekomendacji udzielonych firmom, które brały udział w projekcie. Warto wskazać, że 25% rekomendacji zostało wdrożonych lub jest w trakcie wdrożenia. Firmy, które zrealizowały usprawnienia dotyczące doświadczenia klienta (User Experience) wersji mobilnej sklepów, uzyskały średnio ponad 3,3%wzrostu mobilnego Conversion Rate.
Czym jest Audyt mobilnego User Experience (UX) i szybkości?
Audyt mobilnego User Experience (UX) i szybkości polega na przebadaniu całego ekosystemu mobile bez względu na zastosowane rozwiązania. Badamy strony RWD, PWA, jak również aplikacje natywne czy hybrydowe (np. w technologii Flutter). Opcjonalnym zakresem jest też dokładny audyt kodu źródłowego oraz testy bezpieczeństwa.
Jak badamy?
Ocena szybkości
Kategoria szybkości podlega ocenie punktowej i jest złożona z kilku zbiorów danych (pochodzących z laboratoryjnych i realnych urządzeń). Podczas analizy nie jest preferowana żadna technologia, aby nie zakłócać wyników audytu.
Oceniana jest wyłącznie szybkość działania strony oraz poziom przyjazności dla użytkowników mobilnych. Interesuje nas doświadczenie klientów, którzy chcą dokonać szybkiego zakupu i nie planują instalować dodatkowych aplikacji na swoim smartfonie.
Ocena mobilnego User Experience
Na podstawie analizy raportów własnych oraz innych uznanych instytutów badawczych, takich jak Baymard i Norman Nielsen oraz Google wytypowaliśmy 58 punktów kontrolnych, które są podstawą do analizy ścieżek użytkownika według dwóch scenariuszy.
Podchodzimy do naszych badań kompleksowo, korzystamy z takich narzędzi i metryk jak:
- Wytyczne dla e-commerce i m-commerce Baymard Institute
- Oficjalne wytyczne Google w zakresie PWA
- Chrome UX Report (CrUX) i Core Web Vitals
- PageSpeed Insights
- Google Lighthouse
- webpagetest.org
- SimilarWeb
- Własne doświadczenie i wiedza naszych ekspertów
Korzyści
Wynik audytu
Po zakończonym audycie, otrzymasz raport zawierający:
- Opis metody badawczej
- Procentowy wynik jakości mobilnego UX dla różnych etapów zakupu w sklepie
- Spostrzeżenia i rekomendacje dotyczące konkretnych zmian UX
- Procentowy wynik szybkości strony i rekomendacje dotyczące jej ulepszeń
Dodatkowo, dostaniesz też dokument projektowy zawierający:
- Listę rekomendacji UX/Speed
- Prognozę zmian najważniejszych KPI (np. Conversion Rate)
- Miejsce do wyznaczenia właściciela dla wdrożenia danej rekomendacji
- Status wdrożenia
Co dalej?
Po audycie proponujemy również:
Konsultacje
Na podstawie rekomendacji z audytu pomożemy Ci w zbudowaniu listy usprawnień (backlogu prac) i nadawania im priorytetów. Przekażemy wiedzę Twojemu wewnętrznemu zespołowi, innemu dostawcy lub sami pomożemy Ci je wdrożyć.
Sprinty wdrożeniowe
Na podstawie stworzonego backlogu prac przeprowadzimy wdrożenie usprawnień w modelu agile, zapewniając Ci kompleksową obsługę i pełną ciągłość projektu.
Audyt kodu źródłowego
Po głębokiej analizie kodu źródłowego wskazanego rozwiązania wyznaczymy potencjalne miejsca wymagające usprawnień i doradzimy Ci pod kątem najlepszych praktyk deweloperskich w Twoim ekosystemie mobile (aplikacje WWW, natywne, hybrydowe - Flutter, React Native).
Dlaczego e-point?
Mamy ponad 20 lat doświadczenia w projektowaniu dla największych firm.
W unikalny sposób łączymy kompetencje technologiczne, UX-owe oraz konsultingowe.
Prowadzimy wdrożenia z użyciem sprawdzonych procesów i narzędzi, współpracując z takimi markami jak Google.