Wdrożenie PWA i TWA dla systemu B2B e-commerce w Inter Cars

Inter Cars

Wykorzystanie technologii internetowej jako alternatywy dla aplikacji mobilnej

26 lut 2020

Wykorzystanie technologii PWA (Progressive Web Applications) i TWA (Trusted Web Activity) pozwoliło Inter Cars zaspokoić potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych: zarówno tych klientów, którzy korzystają z systemu w przeglądarce smartfona, jak i tych, którzy wolą pobrać aplikację.

Klient
Inter Cars

  

Zobacz online

Obecnie platforma B2B e-commerce Inter Cars działa jak aplikacja natywna i można ją pobrać z Google Play lub wygodnie obsługiwać z poziomu przeglądarki. Dzięki wybranym technologiom skrócono czas trwania projektu i obniżono jego koszty.

O Inter Cars

Firma Inter Cars to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Oferta spółki obejmuje również wyposażenie warsztatowe, w szczególności urządzenia do obsługi i naprawy samochodów oraz części do motocykli i tuningu.

Inter Cars jest też liderem branży w wykorzystywaniu nowych technologii. Platforma B2B e-commerce firmy, zbudowana przez e-point, od samego początku projektowana była z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych - została zaprojektowana i wykonana zgodnie z ideą RWD. Dostosowanie jej do standardu PWA i wykorzystanie TWA było naturalną kontynuacją.

Inter Cars: nowa platforma B2B
e-commerce dla 16 krajów

Zobacz Case Study

Potrzeba biznesowa: kompleksowe zagospodarowanie kanału mobile

Celem projektu było zagospodarowanie w pełni kanału mobile. Chodziło o dostarczenie rozwiązania zarówno dla tych użytkowników, którzy chętnie pobierają i korzystają z aplikacji, jak i tych, którzy zamiast zamiast nich wolą korzystać z przeglądarki. Dla każdego z nich platforma miała oferować spójny wygląd i pełną funkcjonalność. Nowe rozwiązanie miało obejmować wszystkie 13 krajów, w których działa omawiana wersja platformy B2B e-commerce.

Rozwiązanie: PWA i TWA jako alternatywa dla aplikacji natywnej

Inter Cars rozważał stworzenie aplikacji natywnej dla Androida. Znaleźliśmy jednak inne rozwiązanie, które realizuje założony cel w szybszy i tańszy sposób. Zamiast budować nową aplikację, postanowiliśmy wykorzystać rosnący potencjał technologii webowych i rozbudować istniejący system o elementy, które eksplorują potencjał mobile. Co to oznacza w praktyce? Dopasowanie istniejącego systemu do standardu PWA, a następnie skonteneryzowanie go za pomocą komponentu Trusted Web Activity, by dodać go do sklepu Google Play.

Pojęcia

Progressive Web Applications (PWA)

Aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która działa jak natywna aplikacja mobilna czy desktopowa: wyświetla powiadomienia, działa w trybie offline oraz w tle, może wykorzystywać funkcje urządzenia (aparat, geolokalizacja, nawigacja gestami). Jednocześnie, w przeciwieństwie do aplikacji natywnej, nie trzeba jej pobierać ze sklepu Google Play czy App Store i instalować.

Trusted Web Activities
(TWA)

Technologia opracowana przez Google, która pozwala na “opakowanie” stron internetowych w standardzie PWA (Progressive Web Application) jako aplikacji na system Android. Innymi słowy, to lekki “kontener” na PWA. Aplikacja TWA jest dla użytkowników nieodróżnialna od aplikacji natywnych i może znaleźć się w sklepie Google Play.

Pierwszy krok: PWA

Dostosowanie platformy do standardu PWA wymagało przygotowania plików konfiguracyjnych (manifestów PWA) dla 11 krajów.

W praktyce oznacza to:

przypisanie ikonki do aplikacji,
zdefiniowanie nazwy aplikacji i jej ekranu startowego,
ukrycie paska URL,
możliwość pobierania aplikacji z poziomu przeglądarki i dodawanie jej do ekranu domowego urządzenia,
częściowe działanie offline: możliwość odroczenia działań do czasu, aż użytkownik odzyska połączenie z internetem,
powiadomienia push - marketingowe i operacyjne.
  

TWA: aplikacje dla 13 krajów w Google Play

Następnym krokiem było “opakowanie” platformy w standardzie PWA jako aplikacji TWA, która została umieszczona w sklepie Google Play. W efekcie uruchomienie zainstalowanej aplikacji na systemie Android otwiera pełny ekran przeglądarki Chrome, której interfejs (w tym pasek adresu URL) zostaje ukryty.

Ponadto, TWA chroni też wyświetlaną stronę przed odczytywaniem lub modyfikowaniem jej zawartości przez zewnętrzną aplikację (przeglądarkę).

Z użyciem TWA wiązało się jeszcze jedno wyzwanie. Kiedy klient loguje się do platformy, jest on przekierowywany do jednego wspólnego systemu logowania i autoryzacji użytkownika. Aby działało to w wypadku TWA, należało dokonać zmian w wykorzystaniu SSO.

e-point SA pierwszą polską firmą z certyfikatem Conversion Optimization

box-e-point-sa-pierwsza-polska-firma-z-certyfikatem-conversion-optimization

Efekty

Przy obecnych możliwościach technologii webowych, budowanie i utrzymywanie dedykowanych, natywnych aplikacji mobilnych w wielu wypadkach nie jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Potrzeby biznesowe dotyczące użytkowników urządzeń mobilnych można obsłużyć równie efektywnie wykorzystując właśnie PWA i TWA. Jak dowodzi przykład Inter Cars, pozwala to na szybsze i tańsze dostarczenie aplikacji równie wygodnej i intuicyjnej, jak aplikacja mobilna. Takie rozwiązanie usprawnia rozbudowę systemu, dzięki czemu aplikacja została dostosowana do wymogów poszczególnych rynków i trafiła do sklepu Google Play w kilkunastu krajach.

Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.

Porozmawiajmy. Napisz do nas.

Podobne case studies