Inter Cars i e-point: Dalsza ekspansja międzynarodowej platformy e-commerce
Inter Cars, wiodący europejski dystrybutor części samochodowych, wraz e-point osiągnął kolejny znaczący kamień milowy dodając kolejne nowe kraje do nowego systemu e-commerce. Platforma Inter Cars działa obecnie już w 18 krajach.
Jedna platforma dla wielu krajów
Nowy system e-commerce Inter Cars jest praktycznym narzędziem codziennego użytku. Dzięki niemu pracownicy warsztatów mogą szybko i łatwo identyfikować części zamienne, a następnie od razu je zamawiać. Wdrożone rozwiązanie zawiera unikalne funkcje jak szacowanie czasu dostawy, logistyka w czasie rzeczywistym czy dostęp do rozliczeń finansowych klienta. Ponadto jest to pierwsze w Polsce (i największe w Europie) wykorzystanie SAP Hybris Commerce Cloud.
Inter Cars: nowa platforma B2B
e-commerce dla 18 krajów
W grudniu 2019 roku system uruchomiono w kolejnych nowych krajach: Litwa, Estonia, Serbia. Obecnie działa już na 18 rynkach. Docelowo będzie on używany we wszystkich 19 krajach, w których Inter Cars prowadzi swoją działalność i najprawdopodobniej w 2020 roku powinien zastąpić wszystkie dotychczasowe aplikacje e-commerce. W Polsce zadebiutował w pierwszym kwartale 2019 roku.
Wsparcie ekspansji
Zespół e-point zaprojektował system w sposób, który zapewnia sprawny przebieg kolejnych rolloutów. Nowe wdrożenia nie wymagają zmian deweloperskich (z wyjątkiem zmian konfiguracyjnych), a jedynie integracji z odpowiednim systemem ERP poprzez szynę OSB oraz przetłumaczenia treści, do czego Inter Cars wykorzystuje stworzone przez e-point narzędzie L10N. Dzięki temu podczas jednej operacji jesteśmy w stanie wdrożyć system w aż w 4-5 nowych krajach, mając za priorytet zachowanie ciągłości działania biznesu i minimalizowanie ryzyka.
Proces uruchomienia systemu w nowym kraju uwzględniał wiele etapów. Rozpoczął się od konfiguracji nowych krajów w aplikacji stworzonej przez e-point, konfiguracji systemów ERP po stronie klienta, testów E2E pomiędzy systemem e-commerce a systemem ERP nowego kraju. Następnym krokiem była weryfikacja poprawności danych produktowych w nowych językach. W międzyczasie wykonywano testy regresji, a zwieńczeniem całości były testy UAT, które odbyły się we współpracy z osobami odpowiedzialnymi za sprzedaż w nowych krajach.
Ponadto, system został dostosowany do standardu PWA, a następnie skonteneryzowany za pomocą komponentu TWA (Trusted Web Activity). W ten sposób powstały regionalne wersje aplikacji, które zostały dodane do sklepu Google Play. Dzięki czemu użytkownicy Inter Cars mają spójne doświadczenie niezależnie od tego czy wolą korzystać z systemu za pośrednictwem przeglądarki internetowej czy też aplikacji mobilnej.
Zwycięskie rozwiązanie
Warto zaznaczyć, że system zdobył Złoto w dwóch konkursach: SAP Quality Awards w regionie CEE oraz Polish Project Excellence Award. Ten drugi konkurs jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ doświadczenie e-point w zakresie międzynarodowych systemów e-commerce zostało tam wyróżnione już po raz drugi.
Jesteśmy dumni z otrzymywanych nagród, ale naszą główną motywacją jest zapewnienie najlepszych rozwiązań, które mogą wesprzeć naszych klientów w drodze do osiągnięcia ich celów biznesowych. Dlatego z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z Inter Cars i innymi firmami, które oczekują rozwiązań idealnie dopasowanych do ich potrzeb.