Branża Medyczna/
Digital Experience/
Technologia/
Portale

Jak digitalizacja pomaga dotrzeć do pacjentów z Generacji Z?

 

Dla organizacji społecznej, która realizowała swoją misję między innymi poprzez liczne inicjatywy i eventy stacjonarne, pandemiczny lockdown stanowił ogromne wyzwanie. Z kolei dla pacjentów oczekujących na szpik, mniejsza liczba dawców oznaczała mniejszą szansę na powrót do zdrowia. Aby temu zapobiec, Fundacja DKMS postawiła na wirtualne kanały dotarcia oraz możliwość rejestracji w pełni zdalnej, co pozwoliło pozyskać zainteresowanie przedstawicieli młodego pokolenia.

Zachęcamy do lektury kolejnego artykułu publikowanego w ramach cyklu "e-point - Digital Health"

Cyfryzacja — co się z nią wiąże?

Pandemia zmieniła  w bardzo dużym stopniu sposób działania Fundacji DKMS. Wcześniej zdecydowana część działań rejestracyjnych odbywała się w formule lokalnych Dni Dawcy Szpiku, podczas których ochotnicy zapisywali się do bazy dawców, przychodząc na organizowane wydarzenie. Z chwilą ogłoszenia restrykcji pandemicznych ten sposób działania musiał się zmienić, a Fundacja przeniosła inicjatywy stacjonarne do przestrzeni wirtualnej. W tym celu powstała, między innymi, platforma do organizacji Wirtualnego Dnia Dawcy Szpiku. Za jej pośrednictwem, każdy może założyć swoją własną internetową akcję rejestracyjną i zachęcić do rejestracji przyjaciół i znajomych. Do internetu zostały przeniesione także akcje dedykowane konkretnym Pacjentom.

"Aktualnie jednym z największych wyzwań związanych z digitalizacją branży medycznej są dynamicznie zmieniające się warunki prawno — techniczne związane z ochroną danych osobowych użytkowników naszej strony internetowej. Na tym polu zapewniamy najwyższy możliwy poziom ochrony przy zachowaniu komfortu korzystania z serwisu."

Agnieszka Zielonka

Lider ds. Digital Marketingu

Fundacja DKMS

Linkedin logo

[ebook] Trendy w cyfrowej obsłudze pacjenta

Ku lepszemu Patient Experience

Jak zwiększyć obecność instytucji w przestrzeni wirtualnej?

Transformacja cyfrowa Fundacji DKMS dokonuje się na wielu polach — od komunikacji w różnych kanałach social media, poprzez kampanie z influencerami i klasyczne kampanie internetowe, działania contentowe, działania SEM, SEO i SOX, aż po działania związane z obsługą użytkowników. Dzięki takiemu podejściu na każdym etapie procesu rejestracji i po nim, jak i w czasie donacji, kiedy ochotnicy stają się faktycznymi Dawcami, otrzymują oni informacje na miarę ich potrzeb.

W Polsce istnieje kilka Ośrodków Dawców Szpiku, ale na ten moment jedynie Fundacja DKMS umożliwia przeprowadzenie całego procesu rejestracji do bazy drogą online. Digitalizacja w takich obszarach niezbędna, szczególnie biorąc pod uwagę zmieniające się warunki społeczne i fakt, że to właśnie w kanałach online młodzi ludzie spędzają najwięcej czasu.

Cyfryzacja w służbie pacjentom

Pozytywne doświadczenie odbiorców jest jednym z czołowych priorytetów Fundacji. Jako organizacja społeczna DKMS koncentruje się na człowieku i jego potrzebach. Aby użytkownicy każdym etapie kontaktu z ideą dawstwa szpiku otrzymywali informacje dopasowane do ich potrzeb i korzystali z narzędzi, które sprawiają, że proces rejestracji, aktualizacji danych czy kontaktu przebiega szybko i sprawni, Fundacja regularnie przeprowadza audyt prowadzonej przez siebie komunikacji oraz zleca cyfrowe badania potrzeb. DKMS bada także ścieżki użytkowników w serwisie, aby architektura informacji w jak najpełniejszy sposób wspierała angażowanie się w misję, którą realizuje organizacja.

"Aby budować przewagę konkurencyjną, placówki medyczne potrzebują jednej centralnej platformy stanowiącej centrum sterowania wieloma kanałami i narzędziami stojącymi za budowaniem doświadczenia cyfrowego pacjenta. Odpowiedzią na to wyzwanie jest architektura zintegrowanych produktów — Digital Experience Platforms (DXP) - skoncentrowana na zarządzaniu cyfrowym doświadczeniem użytkownika na całej ścieżce jego kontaktu z placówką i dopasowana do specyficznych wymagań branży."

Łukasz Trzaska

Dyrektor Rozwoju DXP

e-point SA

Linkedin logo