Nowy system sprzedaży dla NN TFI
NN Investment Partners TFI
Ulepszenie i uproszczenie customer experience przy sprzedaży funduszy inwestycyjnych
Wysokiej jakości onboarding potencjalnego klienta może znacząco podnieść konwersję sprzedaży. Dla trudnego zakupowo produktu, jakim są fundusze inwestycyjne, jest to jedna z kluczowych do zaadresowania kwestii. e-point właśnie z sukcesem wdrożył nowy workflow sprzedaży funduszy w NN Investment Partners TFI (NN TFI).
Wyzwanie
Customer experience na rynku sprzedaży funduszy inwestycyjnych to wciąż nie lada wyzwanie, z którym od lat mierzyło się też NN TFI. Ponieważ regulator wymaga, aby przy zakładaniu konta klient od razu musiał zakupić co najmniej jeden fundusz, łatwy wybór produktu ma dla spółek TFI kluczowe znaczenie. I tu pojawia się problem - co zrobić, aby nawet przy kilkudziesięciu funduszach do wyboru, nie stracić klienta i pomóc mu z sukcesem zakończyć zakupy?
"Sprzedaż online to niekończący się proces badania zachowań użytkowników, a co za tym idzie wprowadzania poprawek i udoskonaleń".
Aby szybko reagować na oczekiwania naszych Klientów, użytkowników serwisu transakcyjnego nntfi24.pl, potrzebowaliśmy systemu intuicyjnego, prostego w nawigacji, takiego, który poprowadzi inwestorów za rękę zarówno w procesie rejestracji, jak i przy wyborze funduszy. Jako właścicielom serwisu zależało nam, by zaprojektowane ścieżki umożliwiały szybkie wdrażanie usprawnień zwiększających konwersję - dodaje Magdalena Markowska.
Co wdrożyliśmy?
- trzy niezależne ścieżki zakupowe (początkujący, średniozaawansowany i ekspert)
- zaawansowany mechanizm filtrowania, za pomocą którego klient może samodzielnie spersonalizować swój wybór
- scalenie mechanizmów zakupowych w jeden spójny proces
- wersja mobilna (aplikacja SPA i PWA)
- integracja z systemem wideoweryfikacji tożsamości klienta wraz z funkcją łatwego przejścia ze ścieżki desktopowej na mobile (urządzenia mobilne mają wyższej jakości kamery)
- funkcja wyliczania zysku, za pomocą autentycznych danych historycznych
Zaimplementowany przez e-point customer experience obejmuje także warstwę architektoniczną, która jest zorientowana na mikroserwisy i mikrofronty. Dzięki temu każdą dowolną małą część procesu można “wyjąć” i użyć w innym miejscu, w innym systemie. Dzięki takim zabiegom aplikacja jest lekka, a jej rozwijanie i utrzymywanie dużo tańsze.
"W związku z planowanym rozwojem biznesu i zwiększeniem sprzedaży, a co za tym idzie liczby Klientów korzystających z aplikacji, zdecydowaliśmy się oprzeć naszą architekturę na mikroserwisach - dzięki temu osiągamy dużo większe możliwości zwiększania wydajności, a sama aplikacja jest bardziej niezawodna".
Użyte technologie sprawiły, że nowy system sprzedażowo-onboardingowy działa znakomicie na urządzeniach z każdą rozdzielczością - na smartfonie, tablecie czy desktopie - dodaje Tomasz Sułek.
Metodyka
Cały projekt prowadzony był w metodyce Scrum, co fantastycznie wpłynęło na finalny efekt. Dowiezienie aplikacji w zakładanym czasie było możliwe dzięki bliskiej współpracy zespołu projektowego z Product Ownerem ze strony NN TFI, który przez kilka miesięcy pracował w naszym biurze. Dzięki tak bliskiej relacji udało się zapanować nad wszystkimi potencjalnymi zagrożeniami projektowymi (np. przestoje spowodowane brakiem decyzyjności), a kontrola zakresu umożliwiała także kontrolę budżetu.
"Ten projekt potwierdza, że nasza idea wieloletniej współpracy z Klientami ma sens i przynosi obu stronom same korzyści".
Dzięki zbudowanemu wzajemnie zaufaniu i partnerskiemu podejściu, mogliśmy stworzyć produkt, który jest bazą otwierającą relacje NN TFI z ich Klientami. Koncentracja na potrzebach biznesowych naszego partnera i ich zrozumienie, zawsze są punktem wyjścia do projektowego sukcesu - dodaje Konrad Zimoląg.
Platforma należąca do NN Investment Partners TFI (obecnie Goldman Sachs Group) zwiększyła wartość sprzedaży funduszy o 153% w ciągu 12 miesięcy (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Źródło: Raport McKinsey & Company „Stan polskiego rynku funduszy inwestycyjnych oraz potencjalne kierunki jego dalszego rozwoju” |
Infrastruktura
Zastosowanie dockerów w projekcie przyspieszyło prace deweloperskie i implementację w środowiskach testowych i produkcyjnym. Aby zapewnić wysoką dostępność poszczególnych kontenerów zdecydowaliśmy się na użycie sprawdzonej już w e-point platformy do orkiestracji projektów opartych o dockery - OKD (dystrybucja Kubernetes; wersja upstream RedHat Openshift). Całość infrastruktury utrzymywana jest w hostingu e-point.
Wykorzystane technologie
Java 11 | PostgreSQL |
Spring Boot | Docker |
React.js | Spring Cloud Gateway |
Apache Artemis | Consul |
Zakres projektu
- Przygotowanie frontu w React.js (mobile, desktop)
- Backend w architekturze mikroserwisów
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak wdrożyć intuicyjny system sprzedażowy, który zwiększy konwersję i zadowolenie klientów.