Platforma do zarządzania informacją produktową dla Iglotex
Iglotex
Uporządkowanie informacji o produktach poprzez wdrożenie PIMcore
Iglotex porządkuje informacje produktowe, by skuteczniej sprzedawać we wszystkich kanałach,
w tym w e-commerce.
O kliencie
Iglotex jest liderem na rynku żywności mrożonej w Polsce. Zajmuje się produkcją i dystrybucją żywności mrożonej na terenie całego kraju oraz jest wiodącym dostawcą produktów dla gastronomii.
Oferta, nie kartoteka
Na co dzień Iglotex zarządza niemal 7 tysiącami produktów, które posiadają około 50 atrybutów jak np. opis produktu, waga, jednostka miary, EAN, ilość kalorii, referencyjna ilość spożycia, alergeny czy typ kuchni.
Czym są dane produktowe?
Dane produktowe, w zależności od Twojego biznesu są bardzo różnorodne i obejmują:
- ilustracje i zdjęcia produktów | - alergeny, |
- video, | - certyfikaty, |
- opisy, | - dane historyczne, |
- karty produktu, | - rejestry zmian, |
- parametry techniczne i właściwości, | - statystyki. |
- składy, |
Aby uporządkować te dane i prezentować je w przejrzysty sposób zarówno w systemie B2B e-commerce, jak i na stronie www czy w innych kanałach, Iglotex wdrożył PIM (Product Information Management), który agreguje je w jednym miejscu, konsoliduje i umożliwia wygodne korzystanie z nich zarówno przez inne systemy (np. e-commerce), jak i przez handlowców, marketing, trade marketing czy dział zakupów.
Przed wdrożeniem PIM w naszych informacjach produktowych dominowały raczej atrybuty operacyjno-logistyczne, była to raczej kartoteka niż oferta - mówi Józef Kostecki, Dyrektor ds. Zarządzania Procesami i Projektami Iglotex.
"Dziś możemy nie tylko wystawiać atrakcyjną, bogatą i przejrzystą ofertę w kanałach digital, ale też daliśmy funkcjonalne narzędzie naszym handlowcom do lepszego zapoznania się z naszą ofertą i zaprezentowania jej naszym Klientom".
Klient B2B potrzebuje dużo informacji
Dziś klient B2B potrzebuje szczegółowych informacji dotyczących asortymentu, najlepiej w jednym miejscu. Dlatego dla Iglotexu tak ważne jest stworzenie kompleksowej i profesjonalnej oferty, dostępnej w różnych kanałach. Usprawnia to proces zamawiania: mając dużo uporządkowanych informacji, rośnie koszyk zakupowy klientów z uwagi na jakość przejrzystą prezentację oferty i czas, jaki klient może spędzić na zapoznanie się z ofertą i dostępnymi promocjami. Dochodzi również do mniejszej ilości korekt w zakupach.
Przedstawiciele handlowi będą wykorzystywać PIM do tego, by się edukować i móc łatwiej personalizować ofertę. Np. jeśli przedstawiciel rozmawia z klientem, którego interesują produkty kuchni włoskiej, może szybko przefiltrować asortyment pod takim kątem.
Jak przebiegało wdrożenie systemu PIM?
Realizacja projektu została podzielona na 4 etapy:
Analiza potrzeb i wybór narzędzia
W pierwszym etapie określiliśmy biznesowe i techniczne potrzeby Iglotex. W tym celu przeprowadziliśmy 6 warsztatów wraz z zespołem klienta, by dowiedzieć się:
- jakimi dokładnie informacjami produktowymi dysponuje firma,
- gdzie je przechowuje,
- w jaki sposób są one przekazywane,
- jakie są kluczowe potrzeby związane z zarządzaniem informacjami produktowymi.
Mając tę wiedzę, stworzyliśmy zakres projektu z określonymi celami i potrzebami na które ma odpowiadać system oraz wybraliśmy narzędzie - PIMcore.
Pimcore to wydajna i wysoce skalowalna platforma typu open source do zarządzania informacjami produktowymi, doświadczeniami użytkowników, zasobami cyfrowymi i e-commerce. System pozwala użytkownikom moderować treści w wielu kanałach takich jak systemy sprzedaży, aplikacje mobilne, strony internetowe, katalogi itp.
Development
Celem tego etapu było stworzenie działającego systemu. W wyniku czego:
- wdrożyliśmy moduł PIM firmy PIMCore,
- zintegrowaliśmy system z Nielsen Brandbank i ERP,
- skonfigurowaliśmy system pod kątem modelu danych, użytkowników itp.,
- zaimplementowaliśmy atrybuty, zarządzanie uprawnieniami, obiektami danych, dodawanie nowych cech produktów oraz uzupełnianie danych w przypadku ich braku.
Gdy system był gotowy i przeszedł testy wewnętrzne, przeprowadziliśmy 4 godzinne szkolenie dla użytkowników końcowych oraz administratorów systemu.
Wdrożenie produkcyjne
W tym etapie wdrożyliśmy działający system na środowisko produkcyjne. Dane z ERP i Brandbank są automatycznie i cyklicznie zsynchronizowane tak, aby były zawsze aktualne dla wszystkich kanałów sprzedaży.
Stabilizacja powdrożeniowa
Po zakończeniu prac deweloperskich i wdrożeniowych, zagwarantowaliśmy klientowi miesięczny HSP (Hot Stabilization Period), mający na celu wsparcie powdrożeniowe i stabilizację systemu na środowiskach produkcyjnych.
Efekt
"Dostarczyliśmy narzędzie, które umożliwia kompleksową konsolidację danych, ich obsługę, edycję i dystrybucję z jednego miejsca. W trakcie projektu dodaliśmy możliwość dodatkowych migracji danych z innych źródeł niż zakładane na początku przez masowy import danych z plików".
Poznaj nasze rozwiązania, które pomogą Ci skutecznie zarządzać danymi produktowymi i usprawnić sprzedaż we wszystkich kanałach. Oferujemy wdrożenie systemu PIM, który konsoliduje informacje w jednym miejscu, ułatwiając ich zarządzanie i prezentację.
Napisz do nas i zobacz, jak możemy pomóc w optymalizacji Twojego biznesu!