Uruchomienie dla Leifheit sprzedaży B2C w Niemczech
Leifheit
Wejście na rynek sprzedaży internetowej na rodzimym rynku klienta
Firma Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego w zakresie sprzątania, prasowania, suszenia, artykułów kuchennych oraz well-being. Firma zatrudnia około 1100 osób i dostarcza swoje produkty do 80 krajów na świecie.
Pilotaż: sukces uruchomienia e-commerce w Polsce
Po sukcesie związanym z pilotażowym wdrożeniem platformy e-commerce, implementacją PWA oraz redesignem sklepu w Polsce, firma postawiła na uruchomienie sprzedaży internetowej w Niemczech.
"Rezultaty wdrożenia i rozwoju kanału e-commerce w Polsce są na tyle dobre, że zdecydowaliśmy się na rollouty w kolejnych krajach. Rozpoczynamy od naszego rodzimego rynku, a docelowo planujemy wdrożenia w 11 krajach".
Wspólna baza technologiczna
Aby wdrożenie systemu w wielu krajach odbywało się sprawnie, ważne są decyzje podejmowane na starcie projektu odnośnie doboru systemów i technologii. To było kluczowe w przypadku Leifheit, aby po sukcesie pilotażu, móc szybko uruchamiać kanał e-commerce na kolejnych rynkach. Dodatkowo, dzięki temu, że polski i niemiecki oddział firmy korzysta z tych samych narzędzi, koszty utrzymania kanału online są znacznie niższe.
Bazę technologiczną tworzą:
SAP Commerce, który umożliwia tworzenie lokalnych sklepów na wspólnej platformie i zarządzanie produktami wraz z ich dostępnością na danych rynkach. Dodatkowo wspiera wiele walut, języków czy lokalnych stawek podatkowych.
Nasz autorski e-point CMS (dawniej ActiveContent), który dzięki rozbudowanemu modelowi uprawnień i grup administracyjnych pozwala na zarządzanie w jednym CMS serwisami na wielu rynkach. Dodatkowo wspiera wielojęzyczność i posiada zaawansowane narzędzia do tłumaczenia treści.
e2m storefront, który pozwala dostarczyć użytkownikom świetne doświadczenia na urządzeniach mobilnych poprzez szybkie dostosowanie sklepu do standardu PWA. e2m storefront błyskawicznie się konfiguruje: zawiera out-of the box najpopularniejsze opcje oraz pre-integrowane scenariusze wdrożeniowe - m.in. z SAP Commerce.
Lokalne integracje
W kolejnych etapach projektu, zaimplementowaliśmy lokalne systemy płatności jak Sofort, Sepa i Invoice Payment. Następnie zintegrowaliśmy e-commerce z zewnętrznymi usługami takimi jak Edrone, Baazarvoice, TrustedShops i Commerce Connector. Wdrożenie obejmowało także rozszerzenie integracji z SAP ERP oraz PIM, o wsparcie dla katalogów produktów w wielu krajach. Layout strony, wygląd kart produktowych i sam proces zakupowy pozostały bez zmian, co znacznie przyspieszyło uruchomienie sklepu.
Co pozostało bez zmian?
- baza technologiczna: SAP Commerce + e-point CMS + e2m storefront
- layout strony
- wygląd kart produktowych
- proces zakupowy
Co trzeba było dostosować?
- lokalne systemy płatności
- zewnętrzne usługi
- integrację z SAP ERP
- rozszerzenie integracji z PIM
Implementacja SSR - fokus na SEO
W ostatnim etapie projektu wdrożyliśmy standard SSR. Server Side Rendering generuje statyczny html po stronie serwera, a nie jak w większości aplikacji po stronie przeglądarki. Dzięki temu czas przetworzenia i wyświetlenia strony znacznie się skraca. W praktyce odbiorca dostaje kod html, który jest gotowy do zaprezentowania w przeglądarce.
W efekcie strona ładuje się szybciej i nie ma obaw o to, że roboty wyszukiwarek jej nie odczytają.
"Ulepszenie w zakresie SEO sukcesywnie zwiększa liczbę klientów trafiających do sklepu z poziomu wyszukiwarki. Szybkość ładowania wpływa także pozytywnie na UX".
Efekt
W 3 miesiące wdrożyliśmy w pełni funkcjonalny system sprzedaży internetowej Leifheit w Niemczech. Uruchomienie kanału e-commerce na najważniejszym rynku firmy okazało się dużym sukcesem. W trakcie 4 miesięcy od jego uruchomienia zrealizowano ponad 7 tysięcy transakcji. Wyniki pokazują, że warto było postawić na doświadczenia użytkowników mobilnych - ponad 60% klientów korzysta z platformy na smartfonach lub tabletach.
Zakres projektu
UX |
Backend |
Frontend | Mobile, PWA |
Wykorzystane technologie i narzędzia:
e-point CMS | SAP Hybris |
e2m storefront | PWA |
Node.js | Apache Kafka |
Docker (dla aplikacji frontend) |
Dowiedz się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc w szybkim i efektywnym uruchomieniu sklepu internetowego w wielu krajach, zapewniając jednolitą bazę technologiczną i lokalne integracje.
Napisz do nas i zobacz, jak możemy przyspieszyć transformację Twojej firmy!