Intergracja CMS i SAP Commerce dla Leifheit
Leifheit
Intuicyjna i płynna ścieżka zakupowa dla klientów z 11 krajów
Leifheit uruchomił nowy portal, który dostarcza użytkownikom ekspercką wiedzę oraz ułatwia zakupy. Ścisła integracja e-commerce, portalu i bloga sprawia, że cały proces - od wyszukiwania informacji po płatność - jest płynny i intuicyjny.
O Leifheit
Leifheit od 60 lat jest wiodącym dostawcą artykułów gospodarstwa domowego w zakresie sprzątania, prasowania, suszenia, artykułów kuchennych oraz well-being. Firma zatrudnia około 1100 osób i dostarcza swoje produkty do 80 krajów na świecie.
Cele
Nowy portal ma dla Leifheit cel wizerunkowy, a także zapewnia wzorowe Customer Experience i wzmacnia prosprzedażowe elementy strony. Dlatego system zarządzania treścią na portalu (CMS) musiał pozwolić redaktorom na wygodne edytowanie i wprowadzanie zróżnicowanych treści. Ponadto, istotne było rozszerzenie dotychczasowych funkcjonalności dzięki licznym modułom, takim jak kreator formularzy czy kalendarz wydarzeń.
W realizacji ważny był także międzynarodowy charakter tego projektu. Nowy portal początkowo został uruchomiony w Polsce, a następnie w Niemczech i docelowo obejmie 11 krajów, w których działa Leifheit.
Wyzwanie
Jakie funkcje ma spełniać nowy portal? Przede wszystkim wspierać działania marketingowe i sprzedażowe, prowadzenie akcji promocyjnych, konkursów oraz komunikacji o organizowanych przez firmę wydarzeniach. Ponieważ takie potrzeby mógł obsłużyć tylko zaawansowany system zarządzania treścią, wybrano CMS Active Content - autorskie rozwiązanie e-point.
Ponadto potrzebne było rozwiązanie, które zintegruje się z SAP Commerce. Pozwoli to prezentować na portalu (np. na stronach z artykułami eksperckimi) konkretne produkty, wykorzystując bezpośrednio dane znajdujące się w SAP Hybris.
Dlaczego ActiveContent?
Realizacja
Praca nad projektem rozpoczęła się od przeprowadzenia badań, które pozwoliły e-point dogłębnie zrozumieć działalność Leifheit i ich klientów. Dzięki temu wdrażany system CMS – ActiveContent – został ściśle dopasowany do potrzeb firmy, umożliwiając prostsze zarządzanie treścią i szeroki zakres personalizacji. W efekcie przygotowany portal oferuje m.in.:
- spójny layout - dostosowanie bloga firmy do reszty serwisu Leifheit, tak, aby jego czytelnicy pozostawali przez cały czas w obrębie sklepu,
- skrócenie czasu edytowania i wdrażania contentu,
- więcej możliwości promowania produktów,
- efektywniejsze ścieżki komunikacji z klientami.
ActiveContent został też zintegrowany z bazą produktową, działającą w SAP Commerce za pomocą wysoce skalowalnego brokera wiadomości Apache Kafka, co pozwoliło na obsługę danych pochodzących z wielu źródeł. Dzięki temu CMS może bezpośrednio wykorzystywać jego dane do wyświetlania informacji na stronie.
Projekt obejmował także wykorzystanie kolejnego autorskiego produktu e-point produkt – e2m storefront. Ułatwiło to dostosowanie portalu do standardu PWA, dzięki czemu niezależnie od rodzaju wykorzystywanego przez użytkownika urządzenia zawsze otrzymuje on taką samą treść i jednakową funkcjonalność w spójnej formie.
e2m storefront kluczem do PWA
Efekt
Wdrożenie ActiveContent usprawnia zarządzanie e-commerce, komunikację z klientami i przeprowadzanie działań marketingowych. Dzięki temu Leifheit może m.in. wygodniej zarządzać treściami na stronie, skuteczniej informować o promocjach i wydarzeniach czy szybko tworzyć dedykowane landing page.
"e-point dostarczył rozwiązanie skrojone pod nasze potrzeby. Przyspieszyło to dodawanie i edytowanie treści na stronie, dzięki czemu możemy lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Jednocześnie CMS jest prosty w obsłudze i łatwo integruje się z naszymi pozostałymi narzędziami".
Realizacja od początku uwzględniała także międzynarodowy charakter działalności Leifheit. Serwis umożliwia proste i szybkie dostosowanie go do wymagań poszczególnych rynków. W zależności od potrzeb lokalizacji firma może swobodnie personalizować parametry jak m.in.:
- adresy URL,
- oferta,
- waluty.
Ponadto dzięki doświadczeniu e-point w pracy z produktami SAP, Leifheit ma pewność, że nowe narzędzia płynnie współpracują z rozwiązaniami wykorzystywany przed rozpoczęciem tego projektu.
Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.
Porozmawiajmy. Napisz do nas.