Proces zakupowy B2B
5 powodów, by zmienić platformę i wybrać SAP Hybris Commerce
05 gru 2017 / 4min
Technologia może stanowić zarówno akcelerator, jak i barierę dla wzrostu biznesu. Jednak decyzja o zmianie platformy e-commerce wiąże się z ryzykiem, szczególnie, jeśli kanał online ma znaczny udział w sprzedaży. Jak pokazuje nasze doświadczenie, dojście do rozpoznania tej potrzeby zajmuje czasem kilka miesięcy trudnych rozważań.
Czy pora zmienić platformę e-commerce?
Istnieje cała gama symptomów, które wskazują na to, że obecne rozwiązanie nie będzie w stanie efektywnie wspierać rozwoju Twojego biznesu. Aby je wykryć, warto zadać sobie takie pytania:
- Czy jesteś zadowolony z używanej platformy?
- Czy klienci są zadowoleni z doświadczenia zakupów online i mobile?
- Czy dostarczasz klientom spójną ofertę i komunikację marketingową we wszystkich kanałach offline i online?
- Czy posiadasz spójną i wydajną platformę technologiczną, obsługującą sprzedaż we wszystkich kanałach?
- Czy zakres funkcjonalności Twojej platformy wciąż pasuje do potrzeb Twojego biznesu?
1. Jedna platforma dla użytkowników B2C i B2B
Dla wielu firm działających w modelu B2B dotarcie do klienta końcowego jest bardzo interesującą szansą na zwiększenie sprzedaży. Niestety, rzadko udaje im się łączyć modele B2B i B2C na platformie używanej do sprzedaży online.
Powód? Ograniczenia technologiczne platformy związane z jej skalowalnością (dużo większy ruch w modelu B2C do obsłużenia) lub elastycznością w dostosowywaniu do różnych modeli biznesowych (mało modułowa architektura, brak mechanizmów rozszerzeń). Taka sytuacja sprawia, że zespół IT musi utrzymywać wiele różnych systemów, często w różnych technologiach, co zwiększa koszty.
W takim przypadku zmiana rozwiązania na SAP Hybris Commerce pozwala zintegrować wiele sklepów (zarówno B2C jak i B2B) współdzielących np. obszar zarządzania danymi produktowymi. W jednym miejscu zarządzamy ofertą zarówno dla partnerów biznesowych, jak i dla klientów końcowych. Utrzymujemy jedną platformę, a dzięki mechanizmowi rozszerzeń i dodatków, możemy łatwo przenosić i uwspólniać funkcjonalności pomiędzy B2B i B2C. Jest to o tyle ważne, że coraz częściej obserwujemy objawy konsumeryzacji B2B.
2. Wsparcie internacjonalizacji biznesu
Uruchomienie biznesu na kolejnych rynkach bywa trudne i kosztowne. Jednak inwestując na wczesnym etapie w platformę e-commerce, która dobrze wspiera internacjonalizację można zaoszczędzić czas i obniżyć koszty.
W e-point od 11 lat budujemy i wdrażamy międzynarodowe systemy. Dlatego doskonale rozumiemy, że lokalizacja rozwiązania na dany rynek to nie tylko tłumaczenie treści, ale potężne, wielowymiarowe przedsięwzięcie. Obejmuje ono także dostosowanie funkcjonalności, takich jak metody dostawy czy płatności, do specyfiki lokalnej oraz uwzględnienie różnic kulturowych i lokalnego kontekstu w przekazie marketingowym.
- Platforma SAP Hybris wspiera ten złożony proces: pozwala na tworzenie wielu lokalnych witryn sklepów internetowych (storefronts) na jednej wspólnej platformie
- Umożliwia efektywne zarządzanie katalogami produktowymi i ich dostępnością na poszczególnych rynkach
- Wspiera wiele walut, języków czy lokalnych stawek podatkowych
- Może być dostosowywana do konkretnych potrzeb firmy przez szereg rozszerzeń platformy, w tym dostarczane przez e-point, które wspierają procesy związane z lokalizacją, jak np. tłumaczenia treści
Dzięki tym rozwiązaniom platforma SAP Hybris Commerce pozwala szybko i skutecznie wejść na nowy rynek.
Inter Cars: nowa platforma B2B
e-commerce dla 16 krajów
3. Elastyczność
Wielu z naszych klientów, których obecnie używane systemy powstawały przez lata, napotyka w końcu barierę rozszerzalności systemu. Dodanie nowych funkcjonalności staje się bardzo trudne i kosztowne, gdyż logika biznesowa zawarta w dziesiątkach modyfikacji żyjącego systemu jest zbyt skomplikowana. Często winna temu jest zła architektura, niedostatecznie wspierająca rozszerzanie funkcjonalności systemu.
SAP Hybris Commerce został zbudowany w oparciu o koncepcję rozszerzeń (Extensions) i dodatków (Add-Ons). Zakłada ona, że moduły funkcjonalne są izolowane od siebie i opakowane w taki sposób, by można je było układać w rozwiązanie idealnie dopasowane do danego wdrożenia. Proces tworzenia własnego rozwiązania przypomina budowanie z klocków: system dostarcza gotowe komponenty, które możemy skonfigurować w optymalny dla siebie sposób, a także stworzyć za pomocą dodatków i rozszerzeń nowe funkcjonalności, bez modyfikowania kodu samej platformy.
Użytkownicy mają dostęp do marketplace gotowych rozszerzeń i dodatków, które można instalować na platformie. Integruje się ona też wygodnie z istniejącymi rozwiązaniami biznesowymi, na przykład CRM i ERP.
Ze względu na swoją elastyczność platforma SAP Hybris może być traktowana jako uzupełnienie istniejących systemów i narzędzi: spina je razem i optymalizuje ich działanie, oferując nowe możliwości i lepszą jakość użytkownikom końcowym.
4. Krótki Time to Market
Ponieważ SAP Hybris Commerce nie jest platformą tworzoną od zera, ale zestawem elementów do skomponowania, czas wdrożenia jest znacznie krótszy w porównaniu do mechanizmu szytego na miarę lub w znacznym stopniu dopasowywanego na potrzeby konkretnej organizacji.
W e-point od ponad 20 lat tworzymy systemy szyte na miarę. Dzięki temu wiemy, ile czasu zajmuje wyprodukowanie dobrego systemu e-commerce. Tego czasu często brakuje naszym klientom, którzy nieustannie starają się być o krok przed konkurencją.
Aby skrócić Time to Market i móc szybko reagować na potrzeby biznesowe, warto skorzystać z oferowanych przez platformę akceleratorów. Akceleratory SAP Hybris Commerce to gotowe do użycia, kompletne szablony sklepów w różnych modelach (B2B, B2C, Marketplace) dla przykładowych branż, które przyspieszają development i skracają czas wdrożenia platformy.
Pozwalają one nie tylko skrócić time to market, ale i skoncentrować wysiłek deweloperski na wytworzenie funkcji, które zapewnią przewagę konkurencyjną.
Rekomendacje liderów
Z SAP Hybris Commerce korzystają firmy takie jak Coca Cola, Volkswagen, Carlsberg, Galeria Lafayette, Henkel, Indesit, Electrolux, Ericsson, TUI Travel, Deutche Post oraz Nestle. Z oprogramowania Hybris korzystają zarówno firmy z segmentów B2B jak i B2C działające w tak zróżnicowanych segmentach jak retail, produkcja, podróże i usługi.
Nagrody
Uznane firmy badawcze, takie jak Garnter i Forrester, rekomendują SAP Hybris Commerce jako najlepsze rozwiązanie dla e-commerce.
5. Stabilna i wydajna technologia
Częstym powodem decyzji o zmianie platformy są problemy wydajnościowe systemów opartych o języki skryptowe, takich jak PHP. O ile najpopularniejsze platformy w PHP świetnie sprawdzają się w mniejszej lub średniej skali, to w miejscach gdzie wydajność jest krytyczna, systemy pisane w języku JAVA osiągają kilkukrotnie lepsze wyniki. Platforma SAP Hybris Commerce jest oparta o sprawdzone technologie (JAVA, Spring, Apache SOLR) i znalazła się wśród 3 najwydajniejszych rozwiązań w zestawieniu “eCommerce Benchmark 2016 V3 by Philippe Humeau”.
Ponadto za rozwojem pakietu SAP Hybris stoi międzynarodowy gigant z wieloletnim doświadczeniem, co gwarantuje, że tworzone rozwiązania są wielokrotnie przetestowane i bezpieczne. Firma świadczy dla swoich klientów wsparcie techniczne oraz bierze pełną odpowiedzialność za dostarczaną platformę.
Trzeba jednak przyznać, że sama technologia nie rozwiąże problemu wydajności. Bardzo istotne jest doświadczenie partnera wdrażającego platformę w budowaniu wysoce wydajnych i skalowalnych rozwiązań czy to w modelu on-premise czy opartych o chmurę.
Podsumowanie
Platforma SAP Hybris Commerce to nie tylko technologia, to sprawdzony wzorzec architektury omnikanałowego e-commerce. Stanowi szczególnie atrakcyjną propozycję dla firm, które dynamicznie się rozwijają bądź planują ekspansję międzynarodową: skalowalność i skrócenie time to market pozwolą szybko i wydajnie rozwijać działalność, zapewniając jednocześnie stabilność i bezpieczeństwo.