Platforma handlowo-aukcyjna Aleo.com dla ING Bank Śląski
ALEO.com
Jak zarządzać projektem by stworzyć prawdziwą innowację?
W e-point do każdego projektu podchodzimy z jednakowym zaangażowaniem, ale platforma ALEO.com to przedsięwzięcie wyjątkowe pod wieloma względami.
Spotkało się w nim kilka metodyk i autorskie pomysły naszego zespołu, by stworzyć rozwiązanie prawdziwie „szyte na miarę”.
Wyjątkowość ALEO.com polegała m.in. na tym, że klient – spółka ING Usługi dla Biznesu – był w projekt zaangażowany bezpośrednio, wręcz przebywał na stałe w biurze e-point.
"Na rynku tego się nie praktykuje.
Niektórzy menedżerowie projektów, słysząc to, wręcz pukali się w głowę".
Tak bliska współpraca wynikała z ogromnego zaangażowania ING i zaufania, jakim obdarzono zespół e-point. Platforma handlowo-aukcyjna była unikalną inicjatywą nie tylko dla Grupy, ale dla rynku w ogóle. Jednocześnie z analizy wymagań wynikało jasno, że projekt będzie bardzo rozbudowany i wielowątkowy, a jego realizacja będzie wymagała ciągłej komunikacji i konfrontacji pomysłów między partnerami – klientem i wykonawcą.
W ING powstał dedykowany zespół zajmujący się wyłącznie ALEO.com, a w siedzibie e-point utworzono biuro dla przedstawicieli Grupy – obie strony wykazały pełne zaangażowanie.
Wyjątkowość przedsięwzięcia wpłynęła na wybór nie jednej, a kombinacji kilku metodyk prowadzenia projektu. Kombinacja ta jest kluczowa w projektach informatycznych, bo pozwala uzyskać optymalny wynik względem oczekiwań klienta co do trójkąta projektowego czas – zakres – koszt (ang. time – scope – costs).
Wiedząc, że projekt ALEO.com jest dla ING priorytetowy, a o sukcesie końcowego produktu będzie stanowić jakość, zdecydowaliśmy się na połączenie trzech metodyk: kaskadowej, kaskadowej z iteracjami i Scrum. Ta ostatnia należy do grupy metodyk tzw. „zwinnych” (ang. agile), które ze zmienności i niestabilności – cech najmniej lubianych przez menedżerów projektów – czerpią największą silę i efektywność. Co więcej, aby metoda była skuteczna i w pełni rozkwitła, konieczne jest niezwykle aktywne uczestnictwo klienta.
Możemy pomóc również Tobie. Napisz do nas, a my przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb biznesowych i ustalimy, co możemy zrobić, aby poprawić doświadczenia pracowników i klientów Twojej firmy.
Porozmawiajmy. Napisz do nas.